La Multi Ani Janis!

20 09 2008

Noiembrie. Noapte. Frig. Cobor treptele ce ma duc in beci. Un nou beci. Clujul nu are decat beciuri. E un pub nou. Auzisem de el de la Tzutzi, care mi-l tot lauda de vreo luna, de cand s-a deschis. Imi zice ca e un loc foarte misto, cu oameni faini. In Cluj?! Unde nu exista decat fitze (cu tz)?! Imposibil!

La intrare ma intampina un tip ce imi cere intrare. Hmm.. Intrare? Platesc. Intru.

Si de-atunci.. nu am mai iesit. E << Locul in care ai vrea sa te muti. >>

Janis. Janis Joplin. Caci de la marea artista ii vine numele. Si il poarta cu mandrie. Si ea ar fi mandra ca i-a fost pus numele pe acest pub pab.

Alt aer, alta lumina, alt sunet. Alt feeling. It feels friendly. It feels like home.

E un beci imputit, fara o aerisire care sa faca fata fumului dens. Cu o buda. Da. Buda. E Buda, dar e cu suflet! Pe peretii din caramida goala atarna poze ale unor mari artisti. In frunte cu preferatul meu. Franky.

Ah, si Barul! E un bar lung. Exact cum imi place mie. Sa poti socializa langa el. Romanii nu au cultul barului. Doar al bautului, dar nu si al barului. Pacat. Si la bar. Ca o continuare fireasca, aproape naturala a lui, e Roberta. Oh, da! Cum puteam sa uit de Roberta? Pt ca pe Roberta nu poti sa nu o observi. Nu poti sa nu o remarci. Nu poti sa o ignori. Nu poti sa o uiti.

…. 

Multe nopti de vis am pierdut acolo. Multe dati cand la iesire, soarele ma astepta mandru pe cer. Multe nopti in care am dus distractia la rang de arta!

Si-am fost candva tineri..

Si-am fost candva tineri..

Multe noi prietenii. Multe fete (cititi-l cum vreti, cu t sau cu ţ ). Putine nume. Dar conteaza? Ce conteaza un nume, cand este un feeling? Ce rost are un numar de telefon cand raman clipele? Ce rost are gramatica atunci cand exista chimia? Am fost de atatea ori Mihai, psiholog, incat si eu ajunsesem sa cred asta la un moment dat.

Dar nu conteaza! Ceea ce conteaza in Janis, este Aici, si Acum. Conteaza acel vals din Buda pe care o sa il povestesti nepotilor. Acea iesire triumfala la soarele diminetii. Acea prietenie ce o legi cu necunoscutul de la bar, cu care bei de parca v-ati stii din gradinita, cel putin, desi tocmai v-ati cunoscut.

Si da. In 21 Septembrie, Janis Pab – Pt ca e Pab, si nu Pub – implineste 1 an. Curva a crescut, noi am imbatranit.. Pt ca pe Janis am cunoscut-o impreuna cu ei. Dar care mai de care, s-au retras in barlogul lor de unde refuza sa iasa.

The Pros, de alta data, au devenit casnici. Merg la film in loc sa iasa la Joaca. Sa joace Jocul ce il jucau atat de bine. Atat de pro… Dar despre Joc.. Alta data..

Aceasta zi i-o dedicam Ei. Lui Janis. Curva ce mi-a facut sangele sa clocoteasca mai mult ca oricare. Cea care m-a facut sa ii raman fidel mai mult decat credeam ca e posibil. Cea care mi-a dat o parte din Ea sa o duc acasa, pt cand sunt departe de Ea.

….

Vremurile s-au schimbat, oamenii s-au schimbat, chiar si Buda s-a schimbat. Roberta nu mai e. Barul e mai mare, si e doua. Au desfiintat chiar si masa noastra.. Fetele vin mai des cu tocuri decat cu tenisi, si aud tot mai multe limbi straine vorbindu-se (si nu ma refer la ro-americana Monicai). S-au pus plasme si aer conditionat ce face fata.

Pipitele Clujului vor sa ne ia locul nostru drag. Dar ele nu stiu ca in Janis, fitele se lasa la usa! In Janis lumea zambeste, si este prietenoasa. In Janis raspunzi, si nu ridici nasu. Dar las ca le-nvatam noi!

Si piesa, ce in continuare imi aminteste de tine, vaca! (Nu sariti pe mine. Uneori, chiar si „vaca” e de bine!)

La multi ani, Janis!


Acțiuni

Information

9 responses

20 09 2008
Claudia

Pentru prima data in 3 saptamani simt ca vreau acasa. Mi-e dor de Roberta… 😦

20 09 2008
Andrei Donca

beton gagica :)))) creeeee caaaaaaaaaaaa

20 09 2008
Andrei Donca

CLUBUL e ok , LUMEA e ok …. MUZICA e praffff ….

20 09 2008
Andrei Donca

* se poate inlocui „ok” cu „mirific”

21 09 2008
adipopsm

Am fost de cateva ori…obligat, dar m-am simtit f bine, aceeasi problema cu muzica, in rest numai de bine, dupa cateva pahare nu o mai auzi…party ON!!!

22 09 2008
Gabi

O pula-n cur

22 09 2008
Mac-Mac

Ăsta de deasupra mea (da, îi place deasupra! Lesne de priceput din formularea personală!) ori e bou mare, ori s-a ratacit cumplit! Dar…cum nu cunosc Clujul şi nici nu mi-am petrecut noapte cu Janis, aş zice că abia aştept să le fac pe amândouă! 😀

22 09 2008
Ovidiu

Asta este. Cand n-ai cu cine, n-ai cu cine..

8 02 2009
rob3rta

well..si mie imi e dor d janis..

Lasă un comentariu